Sunday, December 22, 2013

Terima kasih.


Assalamualaikum.
Terima kasih Allah, dah lama betul umi tak masak. Tapi hari ini umi masak, dapat makan masakan umi di hari jadi bagi orang lain mungkin perkara biasa Tapi bagi aku sesuatu yang istimewa. Terima kasih umi. Tak perlukan hadiah apa-apa, cukup dengan itu. 
Terima kasih umi kerana ada kat rumah hari ini sehari suntuk, di hari jadi Arah. walaupun tak pergi jalan mana-mana sama, tapi dapat tengok umi depan mata seharian suatu hadiah yang tersangat besar bagiku. Terima kasih sangaat.
Terima kasih Allah, Kau pinjamkan aku hari yang istimewa ini. Buat umi yang sentiasa sibuk dengan dakwah dan ummah, Kau lapangkan masanya hari ini, inilah buktinya. Tak rugi kalau kita ikhlaskan apa-apa pun di jalan Allah. Biar perit rasa hati, biar pedih memendam rindu, biar airmata tak kering di pipi, tapi bila ianya terbalas dengan jalan yang kita tak sangka, manisnya perasaan itu Allah sahaja yang tahu. Allahu Akbar :)
Okay, ini lain pula ceritanya. Dah tiga tahun, bila harinya tiba perkara yang sama berulang. Aku tak tahu motifnya, tapi aku sambut baik niatnya sebab aku rasa takde sebab aku nak lari. Aku hargai. Tapi kalau buat macam orang lain juga, mungkin aku lebih selesa. Mungkin aku tak perlu fikir lama. Mungkin aku tak kekok.
"Ya Allah, bantu aku. Bimbing setiap langkah aku, semoga Kau redha dengan keputusan yang aku ambil ini. Tegur aku jika aku tersalah, Amin."

 

No comments: