Thursday, March 6, 2014

BELAJAR.



Assalamualaikum.


Penat? Letih? Dunia kaan. Memang kita kena penat kat dunia, untuk rehat di akhirat. Kalau kita penat, ingatlah ada orang yang lebih penat dari kita. Takpe, letih dan penat tu sementara saja. Kalau kita nak penat dan letih kita itu berbaloi, buatlah sesuatu yang Allah suka. Penat dan letih kerana melakukan sesuatu yang Allah redha, ada pahala dan nikmatnya yang bakal kita perolehi. 
Tahun tiga, semester keenam. Dalam banyak-banyak semester, inilah semester yang paling sibuk. Berderet kerja yang menunggu untuk di siapkan dan ditelaahkan. Takpe, kita sibuk orang lain pun sibuk. Lumrahlah orang belajar. Sibuk ini pun satu pelajaran untuk kita. Kalau selama ini kita hidup rilek-rilek, tak pernah nak kalut-kalut, jarang-jarang fikiran ini serabut, selalu buang masa je, jadi nah. Allah bagi kita sibuk supaya kita boleh paksa diri kita untuk belajar manage masa kita. Sebab kita ini kalau tak terdesak, takdelah nak belajar dan praktikkan. kan? 
Sentiasalah bersangka baik dengan Allah, Yakinlah dengan penyusunan Allah ke atas hidup kita. InsyaAllah hati tenang, jiwa lapang. Just go on, and make people happy :)

2 comments:

amal said...

TERIMA KASIH MUNNNN!

MunirahNazihah. said...

Sama-sama Amal!! (walaupun taktahu terima kasih sebab apa). hehe