Sunday, November 3, 2013

KOBAR 2013.


Assalamualaikum.
Alhamdulillah, rasa bertuah dapat pergi KOBAR13 yang berlansung 2 & 3 November lepas. Pembuka tirai untuk cuti mid-sem yang baru bermula ini. walaupun cuti tak lama, hanya seminggu. Dapat refresh semula iman dan hati. Kobarkan semula semangat dengan pengisian yang sangat bermanfaat. 
Lebih rasa beruntung dan bertuah kerana tanpa disangka, kami peserta KOBAR yang seramai 2,000 orang menjadi saksi pengislaman Saudari Nur Aisya atau nama sebelum Islamnya Jessica. Menyaksikan satu jiwa baru yang mengagungkan kalimah tauhid. 
Bergetar jiwa, terasa meremang, sebak. Tiada kata yang boleh gambarkan perasaan waktu tu. Dewan dipenuhi dengan laungan takbir daripada peserta tanda kami bahagia menerima Saudari Nur Aisya sebagai saudara baru kami. Selamat kembali kepada fitrah :) Bila lagi giliran aku pula? dapat mengajak dan membawa manusia kepada fitrah yakni Islam. Kagum dengan usaha mereka. 
slot 2 : Hijrah dan realiti pemuda. " Kenalilah Tuhanmu, perbaikilah dirimu dan serulah orang lain. Tegakkan islam dalam hatimu, nescaya Islam akan tertegak di atas muka bumi." Semoga aku dapat menjadi ejen perubah, membawa manusia kepada Islam yang sebenar. Kembali kepada fitrah. InsyaAllah. Semoga Allah redha.
#Jika baik, maka Kau dekatkanlah. Jika buruk, maka Kau jauhkanlah. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui, sedang aku tidak.
Wallahu a'lam. 

No comments: