Wednesday, May 15, 2013

Blue Ocean.


Assalamualaikum.
SPARK? Okay, ianya adalah pameran yang wajib kitorang join bagi semua student yang amik subject Critical Thinking and Problem Solving. Dan kami adalah antaranya. Kalau tak kerana wajib, takde maknanya kitorang nak join. Leceh sangat. Kena pamerkan apa yang kitorang cipta, ceh, ciptalah sangat kan. Ada empat juri yang akan menilai dan ade banyak catogeri. Kitorang bawah categori sains dan teknologi. Okay, apa yang kitorang create adalah "egelandangan.com" 
Nak tahu ada apa dalam website ini, sila-sila lah buka. For sure lah pasal gelandangan. Kitorang actually create website ini kononnya nak membantu Muslim homlessness kat Malaysia ini supaya mereka dapat masa depan yang elok dan bahagia. ianya sebenarnya satu idea je, kalau ada dana InsyaAllah kitorang boleh proceed kot. Hehe. Kitorang buat ini pun sebab ada markah untuk final. Tak niat nak bertanding untuk menang pun. Tapi orang kata malang tidak berbau, maka begitu juga lah rezeki pun tidak berbau. Kitorang menaaaaang tau tak! what say youuu? Memang terlompat-lompat teruja gila. Dapat no.2 daripada almost 20 per kategori. Amik kauu. Macam mana boleh memang pun kitorang tak tau. Teruja sangat, dapat hamper terus balikk. haha.
Jujurlah cakap kan moment yang paling lawak adalah bila pengerusi majlis tu umumkan, tempat kedua adalah egelandangaaaan ! sebutan dia sangat kelakar. rasa macam nama kartun je gelandangan tu. Apapun, tahniah my group member. Izam, Daus, Mira, Sameerah, Amalina, Shiro, Syera, Wafa, Anis. Nombor dua pun jadi.