Tuesday, April 13, 2010

Ukhuwah itu INDAH

Aku sayang kawan-kawan aku!

Manis kan ukhuwah itu jika kerana Allah. Aku takkan lupakan korang, InsyaAllah. semua kenangan yang tercipta kat JATIDIRI tu, masih ade lagi dalam ingatan ku.

Salah satu benda yang special pernah berlaku dalam hidup aku adalah dapat kawan dengan korang. Engkorang ni lah sahabat aku dunia akhirat. Teringat kata-kata biyah :

kita ni nama je baru kenal, tapi dah macam satu kuarge

{ Izzah*Nina*Eina*fiqa*Biyah*Una*Bibah*Bila*Adah*Mun*Nad }
aku akan ingat korang sampai bile-bile.. terharu tak??

Ade satu tragedies yang betul-betul bagi kesan kat sume. Masa perpisahan dengan nadhirah ala-ala akademik fantasia tu. Sedeh sangat. Kata-kata Nad yang aku tak leh lupe

kenapa aku?? Tak nak tukar kumpulan!”

Kitorang terpaksa tinggalkan nad kat dalam dewan tu, dan pergi ke bilik solat. Semuanye berlaku dengan pantas. Una cakap “ macam AF plak

Lepas tu, boleh pulak fiqa seleseme. Padahal nangis! Adoi.. sume muke blur bile fiqa cakap die seleseme kat makcik Zan. Dalam hati cakap “ bile mase plak die seleseme?”

Rupe-rupenye, tak abis feelling dengan perpisahan Nad. Terharu betul. Memang aku tabik dengan fiqa. Padahal dye baru kenal Nad kat situ. Oh, touching betul. Macam drama plak.

Tapi, kitorang tetap anggap Nad salah sorang kump kitorang. Sweetnye bile teringat kan coral speaking kite. Surprise untuk Nad!

Ingat-ingat itu remember, jangan lupe itu don’t forget, saya sayang kamu, I love you, hanya engkau only you..”
malu Nad di buatnye. Sape la punye idea tu kan..hihi

Ingat lagi perjumpaan yang kita buat kat bilik tu. Sharing is caring, right? Mule-mule semua malu nak cakap. Tak ingat pula sape yang mulakan dulu. Lepas sorang mule, semua nak cakap. Lawak sangat bile ingat balik. Semua nye nangis-nangis. (T.T)

Tapi lega. Bile dah tak lagi rahsia antara kite. Semuanye menjadi ceria! Sebab tu lah, jujur tu amat penting dalam sesebuah hubungan. F.R.I.E.N.D.S.H.I.P

Asalnye kite cume kene lengkapkan bahan-bahan nak buat kek, tapi ade yang lebih special daripada kek. Semuanye malu-malu. Hehehe.

Waktu tu, aku paling takot dengan A’ainaa. ( sory eina) . tak berani nak tego eina. Kalu nak cakap ape-ape mesti pikie dulu. Hakhakhak. Tapi sebenarnye, eina ni manis orangnye lagi-lagi bile senyum. (eina malu la tuh).

Bile time makan, aku jadi malu plak. Aku lah orang yang paling jarang ponteng makan. Hakhak. Bibah dengan aina selalu ponteng makan. Risau aku tau. (Ceh, sebenarnye taka de teman) :p

Rindu nak jalan-jalan tepi pantai lagi. Walau pun angin dan pasirnye menyukarkan aku nak berjalan. Tapi, tetap best! I’m lovin it. Kite nyanyi lagu impian ilyana, ingat lagi tak? Orang cakap kat depan, kite buat konsert sendiri kat belakang. Hakhak..

Aku nak ucapkan terima kasih kat korang sebab sudi angkat aku kat tepi pantai tu.
Cian korang. Dah lah penat, panas plak tu. Pastu kene plak angkat aku dengan nabila yang ‘ ringan’.
Biyah dah tak larat sangat, die sondolnye aku dari bawah. Lawak betul ! akhirnye, kite antara kumpulan terawal yang sampai kat resort. Yeapi !!

Lepas tu, fiqa terus cakap “ korang berdua kene urut kitorang malam ni! ” tapi, aku rase aku tak urut pon. Hahaha. Sorry ler. Semuenye keletihan. Ingat nak tidor je.

2 comments:

blanc said...

sy pon saaaayaaaang kat awk, insyaALLAH, klu diizinkan kita mungkin dpt jumpa lgi. teruskan perjuanganmu wahai shbtku, takbirrr!!! ALLAHUAKBAR!!!!

** Munirah Nazihah ** said...

InsyaAllah, Ukhuwah fillah..