Friday, April 23, 2010

Hidup Umi untuk DAKWAH

Bismilahirahmanirahim
Esok 24 April 2010 ade HiMega kat Kolej Zaaba. Esok gak ade Seminar Wanita kat Masjid Wilayah, KL. ( nama je seminar wanita, tapi lelaki pon boleh gak nak datang )
Umi aku jadi AJK untuk seminar wanita tu, so memang sibuk sangat. Aku rase dalam banyak-banyak program yang mak aku handel, program ni yang paling kalut, mencabar, menguji kesabaran, mencuri waktu.
Kesian umi. Cube bayangkan 24 jam dengan telefon je. Dalam kete pon dengan telepon, kat ruang tamu dengan telepon, nak tidor pon dengan tepon. Huh! aku yang tension tengok. Tak ade mase nak makan.
Malam tadi umi kene latih MC untuk majlis tu, sampai lewat malam. Tapi, aku tahu umi sangguo korbankan apepun untuk Dakwah. Disebabkan umi kene meeting untuk seminar ni, umi hampir merosakkan majlis birthday kakak. Bayangkan, umi cakap sampai rumah sebelum maghrib tapi hakikatnye sampai umah kol 10 : 30 malam.
Adek beradik semua dah tak larat nak tunggu. Hati pon dah ade macam2 perasaan. Tak pelah,nak buat camane. Sabar je lah. semua dah nak tido mase tu. Alhamdulillah, masih lagi boleh sambut birthday kakak tu.
Inilah yang di katekan mencuri mase. Sebagai anak, kenelah faham. kalau tak faham pon, kene juga cube. Sebab kerja dakwah ni buat untuk kebaikan generasi kite yang mude2 ni. Umi pesan kat kitorang semua :
" Doakanlah program esok berjalan dengan lancar. Umi takut ade masalah je."
p/s :InsyaAllah, arah doakan. amin.

No comments: