Sunday, June 27, 2010

Sanah Helwah ya Nadrah..



Bismillahirrahmanirrahim..

Post ni khas ku tujukan buat kekasih hatiku NADRAH ANISAH, my lovely cousin! sorry la dah penghujung hari la plak. Tadi tengah kumpul mood untuk tulis post ni.

Geli hati bile teringatkan rentetan peristiwa sebelum tibanye hari ini. Ada satu malam tu, bile entah. Nad mesej aku, die tanye : rah, kau dah kumpul duit ke? pastu aku jawab : kumpul duit? untuk ape? ( suspen jiddan ) die balas : minggu depankan ko kene gune banyak duet. pastu aku plak jawab : gune duit? npe? die cakap : ye la, minggu depan kan birthday aku, mesti la ko kene gune duit kan. Nak tergelak aku bc sms tu dari die. Dia cakap nak hadiah paling murah pon RM 50 . Die ingat aku ni ade bank sendiri kot. Nad, nad.

Sabtu lepas, aku balik. ( sebenarnye tiap2 minggu balik ) sempat la singgah shopping complex tuk belikan kekasih hati hadiah. Tak tau nak bagi ape. Jalan dan tengok2 dan nampak satu barang ni. Menarik. Rasa nak beli je. Jadi, aku pon belilah. sory nad, hadiah nye tak lah sebesar yang ko harapkan. Aku tak dapat tunaikan permintaan kau nak hadiah Besar Punyer!

25/6/2010, aku hanta sms kat die. Ucapkan selamat hari lahir. Ingatkan aku orang pertama, rupenye orang yang ke 4. Tapi aku sepupu pertama yang ucapkan birthday kat die. Bangge la juga sikit. kitorang plan nak jumpe kat rumah pak sedare sebab ade kenduri kahwin kat situ. tapi, Allah tak izinkan. tak ade rezeki nak jumpe. Rasa macam drama korea plak. Aku sampai je kat rumah tu, die pon baru gerak balik. tak sempat nak bertembung pon. Kasih terhalang ke tak kesampaian? Hadiah dah ade dalam kete, tapi tak dapat jumpe. Terkilan sangat.

Sebenarnye kitorang boleh je jumpe, sebab dekat. Die kat UIA NILAI dan aku kat USIM NILAI. Hari-hari lalu depan uia nlai. tapi, tak pernah nampak die. tu yang sedih tu. Lawak teringatkan suatu peristiwa ni. Nad, aku mintak maaf bukan sengaja nak buat kau malu. Tak pelah, tak sampai hati rasenye nak ceritakan peristiwa tu. biar jadi rahsia kite je ye. Aku konferm mesti ko fobia tengok bus usim lepas ni. Kesian sangat. Sabar ye, Nad. Die dah la pemalu, bertambah pemalu la die.

Aku nak ucapkan Selamat hari lahir untuk kau. Jazakillah 'ala kulli hal. Terima kasih sudi jadi sepupu aku yang sangat-sangat best. Thanks sebab selalu caring pasal aku. Selalu buat aku ketawa dan bahagia. Selalu jadi superheroin aku. Semoga Allah selalu berkati mu dan menyayangi mu. Semoga Allah permudahkan segala-galanya untuk kau.Aku sayang sangat kau.

3 comments:

Anonymous said...

salam..arah!!!syukran22:))...gembira xterkate..heheh..syg ko gak,kekasih hatiku!!semoga perhubungan kite diberkati ALLAH,mndpt redha-Nya,i.allah..muahx!!!syg ko:),hehee

** Munirah Nazihah ** said...

w.salam, nad!!! ini je yg mampu aku buat utk birthday ko kali ni..hehe.

Nur Izzati Abdul Rahim said...

saya slaku kwn nadrah pn nk ucapkan hepi burfday nad!!!!
kalo nk hadiah kne jumpe!!!
xde pos2..