Friday, December 31, 2010

Makasih , semua ! Mabruk 'alaikum :)


Bismillahirrahmanirrahim .

Alhamdulillah , aku masih mampu bernafas dengan nikmat yang sangat bernilai iaitu nikmat iman dan islam . Nyawa ini masih lagi aku pinjam , dan tak tahu bila ia bakal di ambil .

Nyawa ini sudah berada di dalam jasad ini selama 18 tahun . ya , 22 Disember 1992 aku genap 18 tahun . selama 18 tahun aku hidup bergelar seorang Muslim . Tapi , apakah aku betul-betul menjaga imej seorang Muslim itu selama aku memegang gelaran itu . Suatu gelaran yang sangat mulia sebab tak semua manusia dalan dunia ini miliknya . Hanya insan yang dibuka pintu hatinya untuk menerima HIDAYA ALLAH sahaja yang beruntung . Namun , jika peribadi kita tak selaras dengan gelaran itu jangan merungut atau menyesal kerana gelaran itu dengan sendirinya akan meninggalkan kita .


Pertama kali dalam sejarah hidup , hari lahir aku dalam tempoh studi aku . Almakmulah , bila lahir bulan 12 ia berkait rapat dengan cuti :) tapi , tahun ini aku menyambutnya dengan dikelilingi kawan , sahabat dan teman .

terimass sangat atas nyanyian anda semua yang telah berjaya buat saya begitu segan dan memikat hati , :) mereka nyanyi untuk aku lepas aku penat berceloteh dalam halaqah minggu lepas . Iya , aku takkan lupa . inshaAllah .

Nak share SMS yang aku dapat :

  1. Afiqah Matnor : uit , selamat tua sayang !
  2. Fatimah Rashid : salam . sanah helwah ya jamilah .
  3. Auni : saya ngan jannah wish epi befday ! moga panjang umo n murah rezeki :)
  4. Siti Fatimah : moon , hepi birthday . semoga panjang umor, ukhuwah fillah abadan abadaa .
  5. Ilanie : Giving u a cute bear , wishing u a great day with no worries . epy birthday , sweet 18 and happy always !
  6. Nadrah : sanah helwah ! hepi besday ! sengilchukahey ! cuni shengri kuaile ! zumgebustag ! selamat hari lahir ! hah, speacial untuk sepupu+sahabat dunia akhiratku , semoga hidup anti sentiasa dirahmati Allah . doaku sentiasa mengiringimu , i love u fillah !
  7. Wafa : sanah helwah ya moonirah . Maat taufiq wa najjah wa mardhotillah . amin . uhibbuki fillah :) 
  8. Alia : epi epi epi besday !
  9. Sabirah : ku harap Allah akan memegangmu erat2 , malaikat2 akan menjagamu elok2 ,supaya kamu mendapat yang terbaik dalam hidup dan terindah di akhirat . amin . happy birthday mun !
  10. Hasanah : selamat hari jadi yang ke-18 untuk my adorable and _ _ _ _ _ _ friend ! semoga jadi anak yang solehah , berkat dan panjang umur , murah rezeki . thanks for being my best ever friend since grade 1 or 7 years old . love you so much ! 
  11. Syuhada : happy birthday ! may Allah bless u my little sis ! haha
  12. Aishah : dear mun , saengilchukahamida, otanjoubi omedettou gozaimasu , selamat hari lahir, happy birthday . May Allah bless u always and goodluck in life .
  13. Mira : sanah helwah :) happy birthday mun . hahaha . may Allah bless u . sebab tu aku pakai hijau . same tak ? :)
  14. Nik : sanah helwah mun . mudahan Allah swt sentiasa memeliharamu daripada sebarang kecelakaan dan semoga dipanjangkan usiamu spy dapat meninggkatkan ibadahmu kepada-Nya . ukhuwah fillah wa lillah . uhibbuki lillah , inshaAllah .
  15. Naimah : Selamat hari ulangtahun kelahiran . happy birthday . semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. ku tahu ucapan ini acapkali kau dgri stp kali ulg thun mu, tapi percayalah ini adalah doa tulus ikhlas utk mu agar kau sentiasa dipermudahkan urusan di dunia dan akhirat . tanpa umur yg pjg dan rzki yg melimpah ruah mne mgkn kau bisa melakukan amal soleh di dunia fana ini . mabruk alaik . maaf atas keterlanjuran kata  dan perbuatan spjg persahabtn kite .

p/s : Semakin banyak umur kite , semakin pendek masa yang kita ada . Selamat bermujahadah di jalan Allah :) terima kasih ya Allah kerana berikan aku pinjam nyawa ini .

No comments: